Wyjaśnienie

Wszelkie zdjęcia ikon umieszczane na moim blogu, są wyłącznie zdjęciami moich własnych prac.

czwartek, 10 marca 2011

Odtrutka na zimową depresję



Po tylu dniach szarugi jestem bardzo spragniona słońca. Znalazłam je w tej książce. Czułam ciepłe podmuchy powietrza i zapach bryzy. Do tego spora dawka ciekawych faktów historycznych wymieszanych z życiem codziennym Greków sprzed kilkudziesięciu lat. Rok wydania książki to 1986.
Podczas lektury natrafiłam na cytat z Bernarda Shawa: Gdyby po dwóch tysiącach lat odkopano Londyn, byłbym szczęśliwy , wiedząc , że wśród ruin ocalały jedynie zbiory sztuki starożytnej z British Museum . Mielibyśmy wtedy szansę, aby nasi odlegli w czasie potomkowie odnieśli wrażenie , że żyliśmy w czasach rozkwitu kultury. Hm....No właśnie. Czy współczesna sztuka będzie w stanie wywołać zachwyt za 2 tys. lat taki , jaki my czujemy patrząc na zabytki starożytności?

2 komentarze:

  1. Nie sadzę Małgosiu.Wszyscy będą sobie grzebać w sieci i klikać po paru sekundach, a Muzea zostanę przerobione na markety p.n.:"nie dla idiotów".Straszna wizja,ale nie jestem optymistką.Nawet mi nie żal moich prac , ktore się po kilku Muzeach pałętają, bo przecież nie będą konkurować ze starożytnością.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z drugiej strony Babko, sztuka starożytna była bardzo kolorowa! Znane rzeźby w wersji oryginalnej mogłyby uchodzić w naszych oczach za kiczowate. Tu gust się zmienił. Ale oczywiście co do kunsztu wykonania i kompozycji- zachwycają! Dobrze, że np. takiej Wenus z Milos nie pomalowano.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń