Wyjaśnienie

Wszelkie zdjęcia ikon umieszczane na moim blogu, są wyłącznie zdjęciami moich własnych prac.

sobota, 28 sierpnia 2010

Święta Rodzina



Dziś ją pewna para otrzymała, jako prezent ślubny. Mam nadzieję, że będzie czuwać nad nową podstawową komórką społeczną! :)

Mój ulubiony wariant tej ikony to:
św. Rodzina

albo ta:

To przedstawienie Świętej Rodziny jest wg ikony namalowanej przez siostrę Miriam, znajdującej się w Łomiankach, w Instytucie Studiów nad Rodziną. Tu:
można ja zobaczyć w oryginale i poczytać na temat symboliki przedstawienia. Trzeba z boku kliknąć zakładkę ikona.

Trochę jak dla mnie uruchamiająca skojarzenia ;) jest ta ikona:

Oryginał powstał 1924 roku. Miałam jakieś malutkie czarno-białe zdjęcie i z wielką radością przedstawiłam trud pracy Świętej Rodziny w mojej wersji, wzorując się na tamtym przedstawieniu. Moje głupie skojarzenia szeptały, że taka ikona mogła powstać tylko w Rosji po pierwszej wojnie światowej. :)) A może się czepiam?

P.S. Rysiu, staram się poprawić ze zdjęciami. :)))

6 komentarzy:

  1. Malgosiu, dziekuje :D

    czy tez malujesz takie duze ikony jak ta z Twojej linki (105/170)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rysiu, chodzi ci o oryginalne rozmiary? Nie. Piszę ikony-kopie po prostu proporcjonalne. Ale duże też zdarza mi się malować. Teraz np. mam ikonę Matki Bożej Kwiat Niewiędnący wys.90 cm. i w kolejce czeka św. Leopold troszkę wyższy. Największa chyba była 120 cm wysokości. Nie miałam nigdy zapotrzebowania na tak wielkie .

    Tutaj jest moja strona internetowa. Wymaga dopracowania , ale coś już tam jest. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja "specjalizacja" to miniaturki, drobiazgowa, precyzyjna robota. To uwielbiam i to mnie wycisza, sprawia satysfakcję. Choć równie chętnie biorę się i za większe ikony. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rysiu, gdy na mojej stronie klikniesz w któreś zdjęcie przedstawiające detal ikony, otworzy ci się duża fotka, dokładna. :) Jest ich tam kilka.

    OdpowiedzUsuń
  5. dzieki, za dodatkowa linke, ikony przepiekne (miniatury "miniaturowe"
    doprawdy :) ), moja zona upatrzyla sobie inne niz ja i juz mysli o tym ze "napisana" ikona to cos co warto posiadac :) :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Rysiu :)))) Cieszę się, że się podobają Tobie i Twojej Żonie. Pozdrówka. :))

    OdpowiedzUsuń