Wyjaśnienie

Wszelkie zdjęcia ikon umieszczane na moim blogu, są wyłącznie zdjęciami moich własnych prac.

środa, 8 grudnia 2010

Niepokalane Poczęcie Matki Bożej

Narodziny Matki Bożej

Ikona przedstawia nie tylko moment poczęcia Maryi, które Kościół wschodni od X w. przedstawia jako spotkanie św. Joachima i św. Anny przy Złotej Bramie w Jerozolimie, ale również same narodziny Matki Bożej. Na samej górze- Bóg Ojciec.
Kościół katolicki dziś wspomina Niepokalane Poczęcie Najświętszej Marii Panny.
Więcej o historii tego święta tutaj:
 http://www.brewiarz.pl/czytelnia/swieci/12-08a.php3

3 komentarze:

  1. Witaj Małgosiu.Coś mi nie chce wpuścić komentarza
    jeden mi już uciekł, więc ten potraktuj, jak próbę.
    A ikona się zachwycam- lubię takie rozbudowane, gdzie dużo się czyta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro się udało, to jeszcze jeden koment. (dosłownie nie powtórzę, a uczyli mnie żeby kopiować, nawet własne wypociny).
    Napisałam,że taka rozbudowana ikona zmusza do głębszej analizy i dopiero wtedy laikowi układa się w stosowną całość.
    * Tyle się nazachwycałam Twoimi pracami,że robi się to chyba nudne?
    Ale jak tu się nie zachwycać?
    Umówmy się,że to mój zachwyt zaklepany, opatentowany i na zawsze.OK?

    OdpowiedzUsuń
  3. Babko :))))
    To prawda, że rozbudowane ikony są tak pełne treści, że można długo patrzeć i kontemplować. :)

    OdpowiedzUsuń