Wyjaśnienie

Wszelkie zdjęcia ikon umieszczane na moim blogu, są wyłącznie zdjęciami moich własnych prac.

piątek, 15 października 2010

Matka Boża wg Kiko Arguello

Matka Boża wg Kiko Arguello
Francisco (Kiko) José Eduardo Argüello to hiszpański malarz, uczeń Pabla Picassa, współzałożyciel (wraz z Carmen Hernandez i Mario Pezzim) Neokatechumenatu.
Tu:
Wywiad dla KAI.

Tu:
o związku ikonografii z Neokatechumenatem.

A tu:
Zbiór ikon Kiko Arguello. Jak widać nie wszystkie zgodne z kanonem, ale i nie o kanon Arguello chodziło.

No i na koniec zgodnie z powiedzeniem Szukajcie, a znajdziecie, po długim przeglądaniu stron udało mi się namierzyć ikonę Simona Uszakowa:
Niestety nie mam zdjęcia własnej kopii tej ikony więc odsyłacz. Ikona powstała w XVII w. i nazywa się Matka Boża Kikska (Kykkotisa) , wzorowana na słynącej cudami ikonie z Monastyru na Cyprze z XIIw. ;)

4 komentarze:

  1. Jedna z tych,które lubię najbardziej!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Babko, chodzi Ci o ikonę Kiko Arguello czy Matkę Bożą Kikską?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam do końca zadowolona ze swej kopii ikony K.A.Zaczęłam się tłumaczyć księdzu, dla którego powstała , że w oryginale w twarzy Maryi jest oprócz czułości, miłości i dobroci jeszcze ból, a ja jakoś nie umiałam tego wyrazić. Na to ksiądz-" A na co mi ból? Jest dobrze tak jak pani zrobiła!"
    Bardzo miły komplement. :))

    OdpowiedzUsuń
  4. To nie "komplement" Małgosiu, sadzę,że to wyraz uznania!
    *O Matkę Bożą Kikaską mi chodziło,ale dla mnie One wszystkie piękne!!

    OdpowiedzUsuń