Wyjaśnienie

Wszelkie zdjęcia ikon umieszczane na moim blogu, są wyłącznie zdjęciami moich własnych prac.

wtorek, 26 października 2010

Św. Jan Gwalbert




Bardzo lubię nietypowe zamówienia. Poszerzają moją wiedzę o świętych i ikonografii. Tan wizerunek powstał na prośbę znajomego leśnika. Był wcześniej porządnie przedyskutowany co do najmniejszego szczegółu bo pan Bernard jest bardzo konkretnym i drobiazgowym człowiekiem. Najbardziej bałam się dębów i słusznie jak się okazało. Gałęzie tych drzew trochę inaczej się układają, ale mi to wybaczono.

O samym patronie leśników tutaj:

4 komentarze:

  1. Ale piękny! Czy wypada tak pisać o świętym ?
    Idę sprawdzić Małgosiu, jak się te liście dębów układają,jeśli nie jest to tajemnica warsztatu twórcy i zawodowa leśnika- proszę napisz parę słów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Babko, bardziej rozłożyście. Ja postawiłam na kompozycję i znalezienie miejsca również na umówione góry i lasy.Stąd moje gałęzie kierują się bardziej ku górze. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Sprawdziłam dziś w lesie, faktycznie rosną rozłożyście i jakby bardziej na zewnątrz.
    Ty wprowadzając swoje dęby zamknęłaś świętego kompozycyjnie.Przez co ikona nie wylatuje poza swój format, a to chyba ważne?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak właśnie Babko chciałam. :)) Chodziło o kompozycję. :)

    OdpowiedzUsuń